16 maj 2024

Carrie Soto är tillbaka av Taylor Jenkins Reid

Det finns inget utom att vinna eller förlora.

Carrie Soto är den bästa kvinnliga tennisspelare världen någonsin skådat. Hon har slagit alla rekord och tagit tjugo Grand slam-titlar, men hon har också offrat allt för framgången.

När hon strax efter trettio går i pension har hon plötsligt ingenting, och när hon några år senare blir fråntagen sitt US Open-rekord fattar hon det ödesdigra beslutet att gå tillbaka till tennisen.

Men media hånar henne, kroppen är inte vad den brukade vara och dessutom tvingas hon träna med en man som hon en gång nästan öppnade sitt hjärta för och som även han visar sig ha något att bevisa innan han ber upp tennisen för alltid.

Carrie Soto är tillbaka är Taylor Jenkins Reids mest sårbara och gripande berättelse hittills, om en person som läsare av Malibu brinner känner till sedan innan.

Äntligen är de sista raderna lyssnade på och jag kan andas ut! Vilken spännande och fascinerande bok!! Hur kan en bok där en stor del av handlingen kretsar kring tennis vara så underhållande och en riktig bladvändare? Även för mig som inte är speciellt intresserad av sport och ännu mindre intresserad av tennis? Helt plötsligt befinner jag mig i tennisvärlden och hejar glatt på Carrie, för visst kommer hon att klättra på världsrankingen igen? Kanske till och med återta rekordet? Själv valde jag att lyssna på  boken, vilket givetvis bidrog till att handlingen blev ännu mer fartfylld och medryckande. För rycktes med i handlingen gjorde jag verkligen! Men boken är givetvis inte en bara bok som kretsar kring tennisen. Utan det är samspelet mellan de olika personerna som skapar spänningen. Personerna och relationerna mellan dem. Känslorna blir så påtagliga att du kan ta på dem. Taylor Jenkins Reid har verkligen gjort det igen! Hon har skrivit en oemotståndlig bok som jag älskar från första sidan! Jag vet inte hur hon gör det, men på något sätt talar hennes romaner till mig. Handlingen, språkbruket, tempot och fascinerande personligheter gör att jag inte kan motstå det hon skapar. Jag som läsare får ta del av en spännande värld och i detta fall är det tennisvärlden, som jag bjuds in i och fascineras av. Så läs den här boken, oavsett om du tycker om tennis eller inte. Kan jag som annars inte följer tennisen med intresse falla som en fura för den här boken, kan också du göra det!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar