25 januari 2024

Never never av Colleen Hoover och Tarryn Fisher

Never stop, never forget, just remember.

Charlie Wynwood and Silas Nash have been best friends since they could walk. They´ve been in love since the age of fourteen. But as of this morning... they are complete strangers. Their first kiss, their first fight, the moment they fell in love... every memory has vanished. Now Charlie and Silas must work toghether to uncover the truth about what happened to them and why.

But the more they learn about the couple they used to be.. the more they question why they were ever toghether to begin with.

Forgetting is terrifying, but remembering might be worse.

Vilken fantastisk bok!! Samarbetet mellan författarna Colleen Hoover och Tarryn Fisher blir precis så bra som jag förväntar mig. Never never är en bok som hela tiden överraskar mig som läsare. Jag vet aldrig vad som väntar bakom nästa hörn. Hela boken är som en berg-och dalbana, där jag kastas än hit än dit. Ofta får jag en känsla för en bok, som gör att jag vill läsa den och många gånger håller den känslan sig kvar genom hela boken. Även om jag hade på känn hur boken skulle vara skriven och vad den skulle handla om, så överraskade den mig hela tiden. Det oväntade händer, inte en gång, inte två gånger utan mer eller mindre hela tiden. Och det är så underbart bra! I början av boken fick jag känslan av att själva idén om ett kärlekspar som tappar minnet hade varit mer intressant om det utspelats sig för unga vuxna, kanske i 25- 30 års åldern. Det kändes lite larvigt i high school-åldern och jag var tveksam på om boken skulle vara så bra som jag förväntade mig. Men allteftersom jag läste vidare försvann den känslan och jag förflyttades in i den amerikanska skolmiljön. Efter att ha läst klart hela boken kan jag konstatera att jag absolut inte vill ändra något i den. Never never är helt enkelt en oemotståndlig bok, som du inte får missa att läsa!  Den är som ett oskrivet blad och  som för med dig ut på en resa, som du inte riktigt vet vart den tar dig, helt utan karta och kompass! Än så länge finns den bara på engelska, men förhoppningsvis översätts den så småningom till svenska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar