10 februari 2021

Familjen Bridgerton En oväntad förälskelse av Julia Quinn

Välkommen in i familjen Bridgertons underbara värld!

Anthony Bridgerton är den mest eftertraktade mannen i Londons societet. Men ryktet säger att han aldrig kommer gifta sig. Vad ingen vet är att han redan har valt ut sin tillkommande. Edwina Sheffield är inte bara rar och behaglig utan också en av de vackraste unga kvinnorna i umgängeskretsen. Enda hindret är hennes syster Kate som är helt emot uppvaktningen.
Kate vet precis vad Anthony är för sort - kvinnotjusare och partylejon. För att skydda sin syster beslutar hon sig för att stoppa förlovningen. Hon är beredd att ta till alla medel, men oförberedd på att själv hamna i skottgluggen för Anthonys charm.
Viljestarka karaktärer, rapp dialog och glödande passion - En oväntad förälskelse är den andra fristående delen i den internationella bestsellerserien om familjen Bridgerton. Böckerna utspelar sig i 1800-talets England och blir snart tv-serie på Netflix.

Jag erkänner!!! Även jag har fallit för böckerna om familjen Bridgerton! Efter ha läst del två i serien kan jag bara konstatera att jag har kapitulerat för Julia Quinns romantiska, historiska svit om familjen Bridgerton. Böckerna är bara såå ljuvliga och fantastiska att drömma sig bort i. Ibland behöver man kanske just en sådan roman, för att sätta lite rosaskimmer över tillvaron. Men det jag framförallt gillade med boken är dess humor. Jag fnissade, jag även gapskrattade vid ett flertal tillfällen, vilket man kanske inte alltid gör när man läser en romantisk bok. Och det är det som förhöjer bokens handling och gör den till en bok att älska. Så vill du läsa en roman som är förutsägbar och som dryper av romantik om en svunnen värld... Ja, då är En oväntad förälskelse av Julia Quinn boken för dig!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar