07 februari 2024

Huset i det blommande trädet av Holly Martin

När Indigo Bloom beger sig till det idylliska Wishing Wood i Wales har hon en stor nyhet med sig. För två månader sedan delade hon en fantastisk natt med en man som hon inte kunnat sluta tänka på. Trots det trodde hon aldrig att hon skulle träffa River Brookfield igen, och hon trodde definitivt inte att hon skulle behöva berätta att hon är gravid med hans barn.
  Indigo kan inte låta bli att drömma om ett lyckligt slut. Det finns bara ett problem: River minns inte vem hon är.
  Förkrossad över att deras natt tillsammans betydde så lite för honom bestämmer sig Indigo för att varken avslöja vem hon är eller att hon är gravid. Men ju mer de umgås, desto tydligare blir det att de delar ett väldigt speciellt band. Och kanske minns River trots allt mer än vad Indigo tror...

Holly Martin är en av Storbritanniens mest populära feelgoodförfattare med över 1,7 miljoner sålda böcker. Huset i det blommande trädet är den första delen i serien om Wishing Wood.

Det är något härligt befriande med att då och då läsa en bok som du innan du öppnar boken vet exakt hur den slutar, bara genom att läsa baksidestexten. Att få drömma dig bort i en fiktiv, romantisk värld, som omsluter dig som bomull. Det känns extra tryggt och mysigt i dessa mörka tider. Huset i det blommande trädet är en helt fantastisk feelgood-roman med både må-bra ingredienser och svärta. Allt är inte alltid rosaskimrande, utan personerna i boken har ett bagage, som inte alltid är så lätt att bära. Holly Martin lyckas skapa karaktärer, som du inte bara tycker om, utan som du också känner med. Boken är mycket välskriven med ett stort hjärta, vilket gör att handlingen upplevs som händelserik istället för banal. Det här kommer nog vara en av de bästa feelgood-romanerna jag kommer läsa det här året, just för att den får mig att känna. Istället för att bara plöja igenom boken för att nå slutet, eftersom jag vill veta om det är så förutsägbart som jag förväntar mig, upptäcker jag att jag stannar upp och verkligen njuter av läsningen! Det här är feelgood när den är som bäst, vilket gör att boken blir helt oemotståndlig!! Jag längtar redan till att återigen besöka de lyxiga trädkojorna i Wishing Wood, för som tur är finns det fler delar att läsa!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar