13 oktober 2023

Supernova av Callum Bloodworth

"Jag ska drabbas av världen. Tillåtas explodera i tusen olika färger samtidigt."

Efter succén Berätta tre saker är Callum Bloodworth nu tillbaka med en lysande, romantisk coming of age-roman för unga läsare - om en sommar skriven i stjärnorna.

En berättelse som bevisar att även de minsta platserna kan rymma de allra största drömmarna. 

Det är bara att erkänna! Jag är bländad av en supernova! Helt knockad och fånigt leende! Ja, alldeles bubbligt varm inombords. Callum Bloodworth har lyckats skriva en helt fantastisk bok, som jag som läsare bara vill omfamna och få stanna kvar i. Jag som dessutom inte är överförtjust i chokladbollar, för att inte tala om sockervadd, som jag aldrig förstått tjusningen med. Och både chokladbollar och sockervadd spelar centrala roller i boken. Det jag uppskattar med Callums sätt att skriva böcker är att han blandar humor, med allvar. Han tar upp allvarliga ämnen som att vara osäker på sig själv och vad man vill med sitt liv. Att känna sig ensam och misslyckad. Att sedan vända på steken och göra något helt fantastiskt och alldeles underbart! Jag älskar det och med tanke på hur det just nu ser ut i omvärlden, behöver vi verkligen de här rosaskimrande böckerna! Med hjärta, smärta, kärlek och vänskap! Om jag ska lista mina favoritböcker bland årets hittills lästa böcker, platsar Supernova in på någon av de högre platserna, kanske till och med som bok nummer 1! Läs den!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar