18 juni 2023

Det börjar med oss av Colleen Hoover

Den efterlängtade fortsättningen på Det slutar med oss.

Lily och hennes exman Ryle har hittat ett sätt att samarbeta kring deras snart ettåriga dotter som fungerar. Så springer Lily in i sin första kärlek, Atlas, på stan. Alla känslor kommer tillbaka och den här gången kanske det ändå är deras tur. Två år har gått sedan de senast sågs och Lily tackar omedelbart ja när Atlas bjuder ut henne.

Men hennes iver slocknar snabbt när hon tvingas inse att Ryle forfarande har stort inflytande över hennes liv, trots att de är skilda. Och Atlas Corrigan är den man som han absolut inte vill ha i sin exfrus och sin dotters liv.

Lily och Atlas turas om att berätta vad som händer i denna fängslande uppföljare till succéromanen Det slutar med oss, som blivit ett fenomen på #BookTok. För första gången avslöjas Atlas brutala historia, och frågan är om Lily verkligen är redo att gå vidare och våga älska igen.

Äntligen har jag fått ta del av vad som händer efter boken Det slutar med oss! Att få reda på hur det går för Lily, Atlas och Ryle. På något sätt vill jag få en känsla av att cirkeln sluts och att boken slutar på ett bra sätt. Hur slutet blir kommer jag givetvis inte avslöja här, utan för att få reda på det får du läsa boken. Det jag uppskattar med Det börjar med oss är att Atlas får ta en större plats, att jag som läsare får reda på mer kring Atlas levnadsöde och vad som tidigare hänt i hans liv och hur livet nu ter sig. Jag tyckte tidigt om karaktären Atlas i boken Det slutar med oss och var därför nyfiken på varför hans liv blivit som det blev. Jag tilltalas också av sättet boken är skrivet på. Handlingen skildras växelvis ur Lilys och Atlas perspektiv, genom att vartannat kapitel tillägnas Lily och nästa Atlas. Det ger ett bra flöde för historien och ökar spänningen. Själv valde jag att läsa boken på engelska och är du nyfiken på att göra det, kan jag bara säga att den är snabb och lättläst även på originalspråket. Colleen Hoovers böcker flyter på och kan till fördel läsas på engelska. För dig som läst och uppskattat Det slutar med oss är det helt enkelt ett måste att även läsa Det börjar med oss!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar