15 mars 2019

Falla fritt av Heléne Holmström

Ett omaka par. Starka känslor. Förbjuden kärlek.

Charlotta Kvist är advokat på en av Stockholms mest framstående byråer och kämpar för delägarskap och revansch. Ignacio Vargas sitter i ledningsgruppen på ett stort klädföretag och brinner för hållbarhetsfrågor. När de möts på en bar blir de genast attraherade av varandra. Vad de inte vet är att de står på motsatta sidor i en stor rättstvist som båda är fast beslutna att vinna.

De bryter mot alla regler genom att ens träffas, att inleda en relation får absolut inte hända. Ändå kan de inte stå emot varandra. Men är de verkligen beredda att riskera allt de kämpat för?

Falla fritt är en härlig kärleksroman i spännande miljöer men även en berättelse om att försonas med sin historia.

Falla fritt är Heléne Holmströms debutroman och vilken debut! Det här är en kärleksroman som har allt: en kärlekshistoria som utspelar sig i en advokatmiljö. Vad mer kan man begära, när man som jag tycker juridiken är  fascinerande? Tillsätt en kittlande, förbjuden kärleksrelation och du har en oemotståndlig roman, som bara måste läsas! Jag är så tacksam för att jag passade på att gå på en författarkväll, då jag fick möjlighet att träffa Heléne och höra hennes historia kring boken. Om jag inte hade varit på föreläsningen, kanske jag hade missat den här härliga romanen! Jag kommer garanterat läsa fler av Helén Holmströms böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar