26 februari 2017

Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty

Älskade Cecilia, om du läser det här är jag död...

Tänk dig att din man har skrivit ett brev till dig, ett brev som bara får öppnas efter hans död. Föreställ dig att brevet innehåller hans mörkaste hemlighet. En hemlighet som kan rasera inte bara det liv  ni har byggt tillsammans, utan också andras. Tänk dig att du hittar det här brevet när din man fortfarande lever.

Cecilia har allt. Hon är lyckligt gift med John-Paul, har tre vackra döttrar och driver ett framgångsrikt företag. En dag hittar hon av en slump ett förslutet brev. På kuvertet hänner hon genast igen John-Pauls handstil: Till min hustru, Cecilia Fitzpatrick. Öppnas i händelse av min död. Det är ett brev som det aldrig var tänkt att hon skulle läsa. Och när hon väl öppnat det kommer ingenting längre vara som förut.

"Så bra att du inte kommer att kunna hålla den för dig själv." USA Today

För dig som ännu inte har läst någon av Liane Moriartys böcker kan jag inget annat göra än att gratulera dig, för då har du fortfarande den här och hennes andra fantastiska böcker olästa. Men till skillnad från att hålla sig ifrån att öppna Pandoras ask, så finns bara en sak för dig att göra: Ladda tekannan med mycket te, eller kaffe om du föredrar det, sätt dig på din favoritläsplats, öppna den här boken och LÄS! Det här är bland det bästa som skrivits! Du dras in i berättelsen och de olika personernas liv, som flätas samman till det oåterkalleliga slutet. Mer vill jag faktiskt inte avslöja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar