11 januari 2016

Livet efter dig av Jojo Moyes

Lou Clark och Will Traynor är så olika man kan vara. Lou bor hemma och försörjer sina föräldrar med lönen från kaféet där hon jobbar. Hon har inga ambitioner utanför den lilla stad där hon bott i hela sitt liv.
Will var en atletisk A-personlighet, framgångsrik affärsman med toppjobb i London och en ändlös räcka blonda flickvänner. Ända tills en motorcykelolycka tog ifrån honom allt.
När Lou blir arbetslös tar hon jobbet som den totalförlamade Wills sällskapsdam. Hon har ingen aning om hur hon ska hantera den dystre, oförskämde man som hon anställts för att ta hand om. Och Will har bestämt sig - hans liv är trångt och glädjelöst, och han vet exakt hur han ska få slut på alltihop. Lou bestämmer sig i sin tur för att få Will att ändra sig.
Ingen av dem vet att de kommer att förändra varandra för alltid.

Livet efter dig är en gripande och annorlunda kärlekshistoria, som blivit enormt älskad och populär i England, och valdes till årets bästa bok av läsarna i Richard & Judy Book club.

Vilken fantastisk bok! Man kan inget annat än att älska den. Själv läser jag mest böcker inom deckargenren, eftersom jag tycker om spännande böcker. Den här boken däremot har en annan sorts spänning och jag hade verkligen svårt att lägga ifrån mig boken. Jag var bara tvungen att läsa vidare, att uppslukas av bokens handling och spänningen mellan bokens huvudpersoner. Romantiken flödar, men för den sakens skull blir det inte sockersött. Det är bara att kapitulera, läsa vidare och njuta av detta mästerverk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar