02 februari 2013

Där tvivlet gror av Thomas H. Cook

Utsedd till bästa utländska deckare 2007!

En kväll blir Eric Moores tonårsson Keith ombedd att sitta barnvakt åt grannens åttaåriga flicka Amy. Nästa morgon är Amy spårlöst borta. Plötsligt är Eric en av de föräldrar som han har sett på teve, de som bedyrar sitt barns oskuld. Det är bara det att han själv inte är övertygad om att sonen är oskyldig.

Det var ett tag sen jag läste den här boken, men när jag nu ska försöka starta upp en bokblogg, måste ju den här oerhört spännande boken vara med. Detta skrev jag 2007 som en bokrecension på Bokus hemsida:

2007-07-06 Anne

Efter att precis har läst ut boken är jag helt utmattad. Olustkänslan i magen hänger kvar. Om du ska läsa bara en bok i år - läs då denna! En mycket välskriven bok som är helt olidligt spännande. Det går bara inte att lägga ifrån sig den. Frågan är bara, vad ska jag läsa nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar